maandag 19 april 2010

vervolg SSE in Lyon

Gisteravond zijn de Nomaders en ik teruggekomen van de SSE-ledenvergadering in Lyon. Het waren twee intensieve en lange dagen, maar de sfeer en de inhoud maakten alles goed.

Ik heb veel dingen in perspectief leren zien. Hoe kan het ook anders, als je mensen tegenover je hebt zitten die heel bewust de oorlog hebben meegemaakt. Ik was naast het verhaal van de schrijver Mohamed Barud Ali, zeer onder de indruk van de verhalen van Sahra Halgan. Ik heb tot dit weekend haar als een goede zangers gezien en begreep niet zo goed waarom Somalilanders haar als een volksheldin zagen, maar nu hoor ik ook bij die mensen.

Het is bewonderingswaardig hoe groot de liefde voor Somaliland is bij sommige SSE-leden. Door de vulkaanuitbarsting moesten veel vluchten, uit oa Noorwegen en Engeland, geannuleerd worden. De SSE-leden van buiten Frankrijk hebben de auto moeten pakken. Sommigen hebben 18 uur lang aan een stuk door moeten rijden, om een beetje op tijd te komen op de ledenvergadering. Respect! Onze rit vanuit Nederland stelt eigenlijk niets voor, in vergelijking met mensen die uit bijvoorbeeld Cardif moesten komen.

SSE Lyon in de pers

English

Geen opmerkingen:

Een reactie posten