zaterdag 8 augustus 2009

De reis naar het Oosten!

Dit is mijn derde bezoek aan SL. De eerste keer, in 1998 ben ik tot mijn geboortestad (Burao) gekomen. De tweede keer was in 2003, maar ik ben toen alleen in de hoofdstad (Hargeisa) geweest. Dit keer kwam ik verder dan ooit, we reisden helemaal naar het Oosten van het land, naar Erigavo en Maid.



Erigavo is de hoofdstad van provincie Sanaag. Deze is qua oppervlakte de grootste provincie van het land. En ik kende hem alleen van vrhalen. Iedereen heeft het altijd over hoe groen deze streek is en dat je daar een heel mooie berg hebt, Daalo. Er is zelfs een Somalisch vliegtuigmaatschappij naar deze berg genoemd.


We reisden via Berbera (2,5 uuur) en Burao (2,5uur). Het is niet mogelijk om rechtstreeks naar Burao te rijden, je moet via Berbera, omdat er nog geen rechtstreekseweg is tussen Hargeisa en Burao. Gelukkig is deze (om)weg wel geasfalteerd! Tussen Burao en Erigavo is nog geen weg aangelegd.. het was bijna 13uur afzien.





Om door Somaliland te kunnen reizen heb je echt een Jeep nodig. Hierboven is te zien hoe (vracht)auto's vast lopen, door de regen van de dag ervoor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten